پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
رئیس دانشگاه تبریز:
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه تبریز گفت: بیکاری متخصصان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاجعه است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح اولین همایش اقتصاد صنعتی ایران با بیان اینکه دانشگاه تبریز به لحاظ تاریخ تاسیس، دومین دانشگاه کشور است، اظهار کرد: دانشگاه تبریز به لحاظ کارکردهای علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جزو دانشگاه‌های برتر کشور بوده و به تازگی به عنوان جزوی از 13 دانشگاه تاثیرگذار ایران در جهان معرفی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز بین 1000 دانشگاه جهان رتبه 492 را به خود اختصاص داده است، افزود: 20 هزار دانشجو در 650 رشته و 21 دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 40 درصد از این تعداد را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا برجام به فرجام برسد، تاکید کرد: بر خود می‌بالیم که کشور ما توانست با منطق قوی دیپلماسی، قدرت‌های بزرگ را که چندین سال تحریم را بر کشور ما تحمیل کردند، به پای میز مذاکره بکشانند.

پورمحمدی افزود: برخلاف حرف‌های برخی افراد که می‌گفتند تحریم‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست، تحریم‌ها تاثیرات منفی بسیار زیادی روی اقتصاد کشور داشت و رکود امروز در اقتصاد کشور نیز حاصل همان بی‌مهری‌هاست.

رئیس دانشگاه تبریز در خصوص اثرات تحریم در کشور گفت: عدم ورود کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای به کشور، نبود صادرات، عدم دسترسی به فناوری‌های نوین جهانی، کمبود اشتغال و افزایش بیکاری از اثرات منفی تحریم‌ها در کشور بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همایش‌های این چنینی باید راهکارهایی برای افزایش اشتغال ارائه داده و اقتصاد صنعتی تخصص‌بر را که مشکلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را حل کند، ایجاد شود.

لازم به ذکر است؛ اولین همایش اقتصاد صنعتی ایران با حضور رضا شیوا، رئیس شورای رقابت صبح امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: