پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
وزیر نیرو خبر داد
عجب شیر پرس - وزیر نیرو گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با وزارت نفت امیدواریم که در تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها با مشکل مواجه نشویم و چالشی برای تامین برق ایجاد نشود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه وزارت نفت در چارچوب برنامه‌ای که ما برای تامین برق زمستان داریم، طی یک برنامه‌ریزی خوب مانند سال گذشته کار را مدیریت می‌کند و امیدواریم با همان تجربه موفقی که در زمستان سال گذشته در همکاری تنگاتنگی که با وزارت نفت داشتیم زمستان را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: امیدواریم مشکلی برای تامین برق وجود نداشته باشد و پیش‌بینی‌ها نیز گویای همین مساله است.

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره‌سازی‌های سوخت مایع در نیروگاه‌ها

جواد اوجی وزیر نفت نیز به‌تازگی اعلام کرد: در روزهای آغاز به‌کار دولت سیزدهم حجم ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور پایین بود، با اجرای سلسه اقدام‌هایی همچون افزایش قیمت کرایه کامیون‌های ویژه حمل سوخت و استفاده بهینه از خطوط لوله انتقال فرآورده نفتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی توانستیم ۳۰ درصد ذخیره‌سازی‌های سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر تأمین پایدار سوخت نیروگاه‌ها در زمستان پارسال و تابستان امسال که سبب جلوگیری از قطعی برق شده است، گفت: در همین تابستان تا روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌ها تزریق می‌شود.

پیش بینی‌های لازم برای ذخیره سوخت صورت گرفته است

عبدالرسول پیش آهنگ مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی نیز در همین رابطه به ایسنا گفت:  تامین سوخت نیروگاه‌ها به واسطه وزارت نفت صورت می گیرد. در همین راستا جلسات متعددی را با این وزارتخانه داشته‌ایم و اکنون پیش بینی‌های لازم برای ذخیره سوخت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دی و بهمن هر سال نیاز مصرف سوخت را به وزارت نفت اعلام می‌کنیم و مطابق برنامه‌ریزی امسال نیز این مساله صورت گرفته و باید گفت که روزانه در تابستان ۳۰ میلیون لیتر معادل سوخت مصرف کردیم که این عدد ۳ برابر تولید گازوئیل کشور است، اظهار کرد: ۲۶۰ میلیون گازوئیل و مابقی سوخت مایع برای مخازن پیش بینی شده است به طوری که ۳ و نیم میلیارد گازوئیل، ۳ میلیارد مازوت، تا پایان آبان باید در ذخایر تامین شود تا به عدد معقولی در این مدت برسیم.

صنعت برق علاوه بر پیک مصرف در تابستان، در فصل زمستان به دلیل کمبود سوخت با شرایط سختی مواجه می‌شود، با این حال سال گذشته علی رغم احتمال وقوع خاموشی در زمستان اما با تعامل مناسب وزارت نفت و نیرو زمستان با کمترین خاموشی پشت سر گذاشته شد این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ با چالش‌هایی در این بخش مواجه بودیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: