کد خبر: ۱۱۳۱۲
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس:
طرح تحقق و تفحص برای استان‌های محروم تصویب شد
عجب شیر - نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقق و تفحص برای استان های محروم مصوب شد و هدف از این تحقیق و تفحص رسیدن به یک اجماع ملی در صیانت از آب است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، احمد راستینه در موافقت و توضیح پیرامون اهداف تدوین این طرح تفحص بیان کرد: آقای محرابیان صادقانه اعلام کردند که هرگونه انتقال آب بین حوضه‌ای به غیر از نیازمندی‌های آب شرب ممنوع است.

وی افزود: این تحقیق و تفحص به ترک فعل‌ها و اقدامات خلاف مصالح و منافع ملی در دولت‌های گذشته می‌پردازد. این ترک فعل‌ها سبب شکل گیری آسیب‌های فراوانی برای امروز و آینده کشور شده است.

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که مسئله محیط زیست یک مسئله تزئینی و تشریفاتی نیست، از کارهای جدی حفاظت از محیط زیست مسئله آب و خاک است و خیلی‌ها از آن غافل هستند، آب و خاک دو زمینه حیاتی همه ملت‌ها است.

راستیه گفت: همکاران آنچه به عنوان محورهای اصلی این تحقیق و تفحص اعلام شده است عدم رعایت ملاحظات شش گانه طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای است که متأسفانه در برخی از این انتقال‌ها این ملاحظات رعایت نشده است و آسیب‌های جبران ناپذیر زیست محیطی و تهدیدات اجتماعی و امنیتی را منجر شده است.

وی تاکید کرد: عدم رعایت ملاحظات شش گانه انتقال‌های آب بین حوضه‌ای از جمله رعایت مسائل هیدرولوژیکی، رعایت مسائل اجرایی- فنی، رعایت مسائل اقتصادی، رعایت مسائل اجتماعی و امنیتی، رعایت مسائل حقوقی، رعایت مسائل زیست محیطی سبب هزینه‌های گزاف در بیت‌المال شده است.

راستینه تاکید کرد: حراست از آب وپهارظیفه ملی است و طراحان این تحقیق و تفحص نگاهشان منطقه‌ای و صرفاً پروژه‌های مذکور نیست بلکه هدف از این تحقیق و تفحص رسیدن به یک اجماع ملی در صیانت از آب است.