کد خبر: ۱۱۳۰۹
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:
امدادرسانی اصفهان به زلزله‌زدگان خوی و بازگشایی محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری
عجب شیر پرس - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کمک‌رسانی در عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای ارتباطی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: برای کمک رسانی به زلزله زدگان در استان آذربایجان و شهر خوی نیز ۸ تیم تغذیه و اسکان اضطراری هلال احمر استان به همراه ۴۰ نفر نجاتگر، ۸ دستگاه خودروی عملیاتی و هزار تخته چادر امدادی به همراه کمک‌های مردمی به منطقه اعزام شدند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، منصور شیشه فروش اظهار کرد: برای کمک‌رسانی شدر عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای ارتباطی در چهارمحال و بختیاری، ۵ اکیپ برف‌روبی از اداره راهداری و شهرداری‌های استان اصفهان به همراه تجهیزات و ۳ دستگاه لودر، یک  دستگاه گریدر، یک دستگاه بلدوزر، ۴ دستگاه کامیون و ۴ دستگاه برف‌روب به استان چهار محال و بختیاری اعزام شد.

وی افزود: برای کمک رسانی به زلزله زدگان در استان آذربایجان و شهر خوی نیز ۸ تیم تغذیه و اسکان اضطراری هلال احمر استان اصفهان به همراه ۴۰ نفر نجاتگر، ۸ دستگاه خودروی عملیاتی و هزار تخته چادر امدادی به منطقه اعزام شدند، همچنین محموله کمک های مردمی شامل نان و مایحتاج زندگی از شهرستان برخوار به منطقه ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه به علت شدت برف طی روزهای اخیر، برق بیش از ۲۲ روستا در مناطق غرب و جنوب استان قطع شده، گفت: با تلاش عوامل اداره برق، برق ۲۰ روستا وصل شد و تلاش برای بازسازی شبکه برق ۲ روستا در مناطق فریدونشهر و چادگان ادامه دارد. آبرسانی سیار برای تامین آب در ۴۰ روستای در مناطق غرب و جنوب نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل بارش برف وکولاک، راه ارتباطی ۱۲۰ روستا در مناطق غرب و جنوب استان مسدود و تلاش راهداران برای بازگشایی و برف روبی ادامه دارد، افزود: به علت شدت برف هم اکنون ارتباط مخابراتی و صدا و سیمای شهرهای بیده و کمه و ۵۰ روستا در بخش‌های پادنا و پادنای علیای شهرستان سمیرم با جمعیت بیش از ۲۸ هزار نفر قطع است.

شیشه فروش ادامه داد: طی دو روز گذشته ۲۱۰ تیم امدادی اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، راهداری، پلیس راه، و مدیریت بحران شهرستان‌ها با استقرار در جاده‌های ارتباطی و شهری و روستایی غرب و جنوب و شمال استان اصفهان نسبت به ارایه خدمات امدادی به در راه ماندگان، اسکان اضطراری ۴۰۰ خانواده، امداد رسانی به ۵۶۲ خودرو و نجات ۱۳۸ نفر از برف و تصادفات اقدام کردند.

وی همچنین از تشکیل جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان و ۴ شهرستان غرب استان شامل فریدونشهر، چادگان، فریدن و بویین میاندشت در شب گذشته خبر داد و گفت: این جلسه به منظور هماهنگی در انجام عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای مسدود و ارایه خدمات امدادی در فرمانداری فریدونشهر تشکیل شد و تیم‌های امدادی و عملیاتی برف‌روبی در جاده ها و شهرها تعیین و ساماندهی شدند.