کد خبر: ۱۰۲۷۲
تاریخ انتشار:۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
در ۵ ماه اول امسال؛
تولید ۷ محصول معدنی افزایش یافت
عجب شیر پرس - بررسی وضعیت تولید ۱۱ محصول منتخب معدنی در ۵ ماه امسال نشان می دهد که ۷ محصول معدنی افزایش تولید و ۴ محصول کاهش تولید داشته اند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، مروری بر آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پنجمین ماه سال جاری نشان می‌دهد که از ۱۱ محصول معدنی ۷ محصول نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش تولید داشته‌اند.

بر همین مبنا کنسانتره زغال سنگ با تولید ۸۱۷ هزار و ۱۰۰ تن و رشد ۱۹.۸ درصدی در صدر تولیدات معدنی قرار دارد و پس از آن ظروف شیشه‌ای با تولید ۳۷۶ هزار و ۲۰۰ تن و رشد ۱۵.۱ درصدی، فولاد خام با تولید یک میلیون و ۱۹۲ هزار تن و رشد ۹.۹ درصدی، محصولات فولادی با تولید یک میلیون و ۷۰۲ هزار تن و رشد ۸ درصدی، شیشه جام با تولید ۵۷۶ هزار و ۱۰۰ تن و رشد ۵ درصدی، آلومینیا با تولید ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تن و رشد ۳.۴ درصدی و کاشی و سرامیک با رشد ۲.۶ درصدی به چشم می‌خورند.

همچنین ۴ محصول نیز با کاهش تولید مواجه شده اند؛ چینی بهداشتی با تولید ۳۵ هزار و ۹۰۰ تن و افت ۱۷.۶ درصدی، ظروف چینی با تولید ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن و افت ۳.۶ درصدی، کاتد مس با تولید ۱۲۲ هزار و ۶۰۰ تن و افت ۲.۲ درصدی و سیمان با افت ۲.۲ درصدی در این فهرست قرار گرفته اند.